Science

Tuesday, June 1, 2010

Kolku e kratka čovečkata memorija
by Milota Sidorova


Ima edna stara pogovorka - Ne možete da razberete koj ste, ako ne si go poznavate minatoto. Edna druga pak, veli, "idninata samo gi rešava rabotite od minatoto". I jas ja dodavam poslednata – Pamtete. Jas pripagjam na srekjna generacija što živee i raste vo relativen mir. Ne sum ja vkusil vojnata (fala mu na Boga) i gi uživam plodovite na demokratijata (iako imam po nekoja zabeleška protiv sistemot) i veruvam vo pozitivna idnina (kako i da e, jas sum zagrižen za ekološkite i ekonomskite problemi). No, sepak, možam da bidam srekjen što odam na učilište, odam na rabota, se šetam bez strav (so isklučok! na zgolemeniot broj ekstremisti vo evropskiot region). No, koga razgovaram so mojot dedo, isto e kako da razgovaram so duh. Toj gi preživeal dvete svetski vojni i denešnite okolnosti za nego izgledaat mnogu različni. Toj bil eden od milionite što se plašele za svoite životi, gi izgubile svoite pari za vreme na hiperinflacija i bil prinuden da se otkaže od negoviot svoite imot. Koga zboruvam za nego, gledam preživuvač, ponekogaš e tolku gorčlivo, što ne možam da im poveruvam na solzite, ponekogaš ja čuvstvuvam surovosta na vojnata i režimite što gi odzele životite na povekje od milioni Evropejci. Vo sporedba so negovite iskustva, moite stravovi za hipoteka ili podobra pozicija se činat deka se samo običen šum. Toj mi e ogledalo, jas go odrazuvam vistinskiot život vo negovite zborovi. Što ako se slučeše i vojna bi me zela? Što ako gi izgubam site! nadeži za podobra kariera, kukja ili sloboda? Što b! i se slu čilo togaš? Kje stanam li čudovište gledajkji si go samo svoeto čare? Mislam deka toa se slučuva duri i so mojata generacija. Se čini deka mladite lugje se premnogu izgubeni vo gužvata na trošenjeto. Tie se grižat samo za garderobata, imidzot i Ajfoun. Ponekogaš se somnevam deka tie duri možat da zboruvaat za nešto drugo osven za samite sebe, za seks, pari i nasilstvo. Otupeniot potrošuvač definitivno e vo moda. Kolku malku tie razmisluvaat za minatoto. Kolku samo tie mislat deka vojnata može da počne i vo mirno vreme. Tie se tolku bezgrižni što ne go ni zabeležuvaat vistinskiot neprijatel – tie gi gubat svoite duši i humanosta i nekolku godini podocna kako povozrasni lugje tie kje pagjaat vo depresija ili kje se razveduvaat ili kje potpagjat pod drugi civilizaciski bolesti. Ne znam, no lugjeto od mojata generacija voopšto ne ni razmisluvaat za holokaustot ili! za svetska vojna kako za nešto visitnsko – tie ne gi ni zabelešuvaat nivnite dedovci i babi i nivnite zborovi. Veruvam deka tie stanuvaat slepi – i kako može slepi lugje da ní ja vodat generacijata kon podobra idnina? Mediumite, političarite, biznismenite – site tie zboruvaat za vojnata kako za nešto normalno, prirodno – kako da e toa samo prošetka ili čaša voda. Jas sum zagrižen za obezvrednuvanjeto na važnosta na značenjeto na zborot vojna. Zdodevnosta i apatijata se naš sekojdneven leb. Ní treba nasilstvo za da se utešime sebe si. Jademe lažni sliki na vojna vo filmovite, ja falime agresijata vo sekoj aspekt na našite životi. Ova me plaši...se čuvstvuvam kako vo stapica pomegju hororite na zborovite na dedo mi i hororite od odnesuvanjeto na moderniot čovek od 21.vek.

related story (sgx17443): http://www.france24.com/en/20100527-flotilla-sails-dunkirk-7...
by Milota Sidorova
for Cantell TV (http://cantell.tv)

Cantell TV is the fastest growing provider of digital broadcasting coupled with telecommunications, allowing people to easily control, view, upload and share digital content through proprietary interface coupled with free phone calls. Cantell TV is committed to delivering infinite choices to your world of entertainment at the tip of your fingers.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home